Tuesday, May 12, 2015

Character design!

For a while now I have wanted to draw some of my own characters and also feel comfortable doodling/sketching some of the characters of the shows I am working on. I don't necessarily want them to be completely on model, but at least recognizable...! Until I decided to learn CG, I used to draw all the time. When I did the transition, the time holding a mouse took over the time holding a pencil...sadly. One of my goals is to feel like the pencil can be my partner in crime again for getting ideas out more quickly. This is why I got back into life drawing and why now I started a character design class with Nate Wragg at CGMA. We had to draw monsters for the first assignment. Let me know what you think!



6 comments:

  1. J'A-DO-RE... mon préféré est celui du milieu, avec une mention honorable pour celui de droite. Il y a de la fantaisie, de l'humour et de la joie dans ces monstres. J'aimerais bien avoir celui du milieu dans ma chambre. On pense à tous ceux qu'on a vu au cinéma, dans monsters inc, et bien sûr à Baymax (ma nouvelle sonnerie de téléphone lorsque je reçois un courriel).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah chouette, contente que ca te plaise autant!

      Delete
  2. Le carré, le cercle et le triangle n'auront jamais été aussi bien personnifié. Bravo ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Touché! Tu as deviné l'exercise! :D

      Delete
    2. Bravo Maxime. J'avoue ne pas avoir remarqué. Mais que le rond me plaise particulièrement, ça ne me surprend pas. cf la New-Beetle et les pois.

      Delete